Wiadomości z rynku

poniedziałek
25 listopada 2024

Buduj drogi z FLIEGL'EM

Wywrotki i przyczepy w najnowszej technologii
05.09.2014 00:00:00
Niemiecka firma Fliegl Trailer, której generalnym importerem na Polskę jest Lux-Truck Sp. zo. o. w Siechnicach koło Wrocławia, posiada w swej ofercie niezawodny, wytrzymały i najwyższej jakości sprzęt niezbędny do budowy dróg: wywrotki Light do przewożenia kruszyw, wywrotkę Termos-Asphaltprofi do przewożenia gorącego asfaltu oraz różnorodne przyczepy niskopodwoziowe do przewozu wszelkich maszyn budowlanych.
Niemiecka firma Fliegl Trailer, której generalnym importerem na Polskę jest Lux-Truck Sp. zo. o. w Siechnicach koło Wrocławia, posiada w swej ofercie niezawodny, wytrzymały i najwyższej jakości sprzęt niezbędny do budowy dróg: wywrotki Light do przewożenia kruszyw, wywrotkę Termos-Asphaltprofi do przewożenia gorącego asfaltu oraz różnorodne przyczepy niskopodwoziowe do przewozu wszelkich maszyn budowlanych.
Wywrotki Light zdobyły już uznanie wśród użytkowników. Największą ich zaletą jest niska masa własna i najwyższy stopień ścieralności aluminium: 110 w skali Brinnella. Fliegl jako jedyny na rynku stosuje tak duży wskaźnik. Rama z wysokogatunkowej stali posiada otwory nadające jej sprężystość i niezwykłą wytrzymałość. Otwory te są odpowiednio przetłaczane i stosowane przez Fliegl'a konsekwentnie od 20 lat. Fliegl jako jedyny producent testy z otworami w ramie ma już dawno za sobą, stosuje tylko sprawdzone niezawodne technologie przetłaczania. Zamysł otworów w ramie 20 lat temu rzeczywiście był poszukiwaniem tylko i wyłącznie rozwiązań technologicznych, zwiększających trwałość i wytrzymałość ramy. Dopiero od kilku lat zwraca się uwagę na masę własną pojazdu i konkurencja z taką myślą zaczęła stosować nieudane próby naśladowania. Tajemnicą sukcesu Fliegl'a jest odpowiednie przetłaczanie otworów, pod odpowiednimi kątami wygięciami itp.
Najnowszym patentem Fliegl'a jest wywrotka termos Asphaltprofi do przewozu asfaltu. W Niemczech wg obowiązujących przepisów do budowy powierzchni asfaltowej powyżej 18 m2 - odpowiednikiem jest 3 km drogi - wykonawca musi dostarczać asfalt w "termosach" - pojazdach utrzymujących temperaturę asfaltu pobieranego z wytwórni mas bitumicznych. Pomimo że przepis ten będzie obowiązywał na wszystkich powierzchniach od 2019 roku, to w Bawarii w 30-40% przetargów inwestorzy wymagają go już w tej chwili, choćby ze względu na oszczędności płynące z ograniczenia napraw gwarancyjnych. Ten warunek pojawia się coraz częściej w polskich przetargach. Nic dziwnego, asfalt przewożony w standardowych pojazdach na dużych odległościach traci temperaturę, a co za tym idzie - swoje najcenniejsze właściwości.. Łatwo znaleźć odpowiedź, dlaczego remontowany późną jesienią odcinek drogi potrafi być na nowo naprawiany wiosną. Powód: pokruszony asfalt.
Konstruktorzy Fliegl'a opracowali całkiem nowy model wywrotki z izolacją na całej powierzchni muldy, będącą ich najnowszym patentem. Zastosowany przez Fliegl'a izolator nie poddaje się takim czynnikom jak: wilgoć, nie nasiąka wodą, nie poddaje się wibracjom podczas transportu - nie zbija się - dlatego też przez długie lata zachowuje swoje specjalistyczne właściwości "termosu", pozwala utrzymać temperaturę asfaltu na całej powierzchni, a pojazd nie zmienia swej wagi. Fliegl posiada w ofercie "termosy" o kubaturach: 25 m3, 28 m3 ramach light i standard. Opatentowany sposób izolacji pozwolił producentowi osiągnąć najwyższe współczynniki zachowania temperatury asfaltu.
Fliegl proponuje też niezawodne uniwersalne 2, 3, 4 i 5-osiowe przyczepy niskopodwoziowe. Na szczególną uwagę zasługuje świetnie sprzedający się w Polsce model: 3-osiowy DTS 300. Jest produkowany na ocynkowanej ramie w wersjach: z prostą podłogą oraz z balkonem. Ma wszechstronne zastosowanie, od przewozu materiałów budowlanych np. rur - wystarczy dodatkowo wyposażyć przyczepę w kłonice, po przewóz różnej wielkości ciężkich maszyn budowlanych na poszerzanych pokładach do 3 m. Dzięki regulacji wysokości i długości dyszla może być stosowana do samochodów ciężarowych oraz ciągników rolniczych. Długość nośna pokładów jest regulowana od 6 do 8 m. Przyczepa ma możliwość doposażenia w najazdy mechaniczne lub z napędem hydraulicznym.
Naczepy dla wojska
Na zamówienie fińskiego wojska Fliegl wyprodukował 10 sztuk 4-osiowych przyczep niskopodwoziowych VTS o ładowności 36,5 tony z masą całkowitą 48 ton, z bogatym wyposażeniem: hydrauliczną wyciągarką z 45-metrową liną o udźwigu 15 ton, hydraulicznymi najazdami z poszerzeniem do 3 m, z mocowaniami do 20-stopowego kontenera, z wyposażeniem ADR, z systemem infocenter informującym o aktualnych parametrach takich jak nacisk na osie, przebieg itp.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.