Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Kässbohrer wprowadza nową serię naczep chłodni

Uznana wytrzymałość oraz izolacja najwyższej klasy
26 lipca 2024

Fot. Kässbohrer

 
Firma Kässbohrer wprowadza na rynek nową serię chłodni, która prezentuje uznane, solidne podwozie Kässbohrer i technologię paneli GRP.
Opracowana i przetestowana w centrum badawczo-rozwojowym Kässbohrer, nowa seria naczep-chłodni wyróżnia się najwyższej klasy izolacją, długą żywotnością produktu i cechami funkcjonalnymi, które maksymalizują wydajność operacyjną.

Pomysłowe podwozie

Podwozie naczep chłodni Kässbohrera według producenta zapewnia równowagę inżynierii i pomysłowości dzięki integracji podłogi podwozia z gęsią szyją i mocnej jednoczęściowej konstrukcji sworznia królewskiego, niezmiennie najwyższej wydajności w operacjach sprzęgania, jednocześnie zwiększając stabilność i bezpieczeństwo na drodze nawet przy nierównym obciążeniu.

Podczas gdy integracja wytrzymałego podwozia typu gęsia szyja z podłogą tworzy solidną podstawę dla nadwozia skrzyniowego, zintegrowana rama typu gęsia szyja zapewnia maksymalne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej, bez utraty wewnętrznej wysokości netto.
Co więcej, rozstaw osi i szerokość solidnego podwozia są „zoptymalizowane w celu maksymalizacji zwrotności i stabilności połączonego pojazdu”.

Podwozie jest wykonane z niezwykle wydajnej stali konstrukcyjnej o wysokiej czystości S700MC, znanej z wyjątkowej wytrzymałości. Proces kataforetycznego powlekania zanurzeniowego (KTL) podwozia gwarantuje ochronę antykorozyjną przez 10 lat i „wysokie zachowanie wartości pojazdu”.

Wreszcie, wzmocniona aczkolwiek niezwykle lekka konstrukcja podłogi, jest w stanie wytrzymać obciążenie wózka widłowego o masie 7,2 tony w przypadku szybkich i wymagających operacji.

Podwozie jest wykonane z niezwykle wydajnej stali konstrukcyjnej S700MC Fot. Kässbohrer

 

Trwałe nadwozie

Najwyższej klasy izolowane nadwozie skonstruowano tak, aby przetrwało próbę czasu. Nadwozia naczep chłodniczych Kässbohrera są budowane w technologii paneli poliuretanowych GRP (poliester wzmocniony włóknem szklanym), w celu zapewnienia izolacji najwyższej klasy. W rezultacie czas pracy agregatu chłodniczego może zostać znacznie skrócony, oszczędzając aż do 9.300 euro na paliwie w ciągu 5 lat w porównaniu z panelami pokrytymi metalem (przy cenie paliwa 1,80 euro za litr - stan na marzec 2024 r.).

Panele Kässbohrer GRP są pokryte odpornym na promienie UV i niepodatnym na zarysowania GRP oraz poliuretanem o optymalnej gęstości i przetestowane pod kątem przyczepności warstw z siłą 11.534 kN, aby zagwarantować maksymalną wydajność i trwałość.

Aby zapewnić jednolitość strukturalną nadwozia i dłuższą żywotność produktu, producent zmaksymalizował powierzchnię przyczepności we wszystkich połączeniach paneli bocznych. Co więcej, punkty połączeń nadwozia są chronione jednoczęściowymi i pozbawionymi nitów listwami z anodyzowanego aluminium, a tylna rama jest wykonana z jednoczęściowej stali nierdzewnej, aby zapewnić maksymalną stabilność całej konstrukcji skrzynki.

Podwójne zamki, umieszczone parami na każdych drzwiach, zapewniają efektywność operacyjną i łatwość obsługi, zmniejszając siłę potrzebną do zamknięcia tylnych drzwi. Zamki do drzwi wykonane są ze stali nierdzewnej o dużej odporności na korozję, dzięki czemu pozostają wytrzymałe przez wiele lat.

Aby wydłużyć żywotność produktu, tylna rama jest zabezpieczona wzdłuż wszystkich krawędzi gumowymi zderzakami rampowymi o dużej pojemności, które pochłaniają uderzenia podczas operacji załadunku i rozładunku. Dobrze zabezpieczone zawiasy aluminiowe spełniają wymogi celne i zapobiegają kradzieży ładunku. Zderzak został zaprojektowany z pionowymi gumami i innowacyjnymi, cylindrycznymi zderzakami rampowymi z pojedynczą rolką, ocynkowaną stalą nierdzewną, zapewniającymi maksymalną absorpcję uderzenia.

Tylna rama jest zabezpieczona wzdłuż wszystkich krawędzi gumowymi zderzakami rampowymi o dużej pojemności Fot. Kässbohrer

 

Wymagające testy

Podwozie i połączenie nadwozia zostały dokładnie przetestowane, aby zapewnić równowagę stabilności i pędu.

Aby zapewnić długą żywotność produktu i najlepszą stabilność pojazdu, firma Kässbohrer przeprowadziła przede wszystkim wspomagane komputerowo symulacje komponentów i systemów, biorąc pod uwagę rozkład obciążenia, koncentrację naprężeń i stabilność na drodze, aby zoptymalizować projekt połączenia podwozia skrzyniowego.

Naczepa-chłodnia zaprojektowana została tak, aby sprawdzić się w każdych warunkach drogowych, a także przy operacjach sprzęgania; inżynierowie przeprowadzili dynamiczne testy terenowe odpowiednie dla 1.000.000 km, gwarantujące integralność konstrukcji przez długi okres użytkowania.

Nadwozie wyposażone jest w najnowocześniejszy system cyrkulacji powietrza, zapewniający równomierny jego przepływ.
Aby zapewnić właściwą cyrkulację powietrza i optymalną wydajność urządzenia chłodzącego, producent zaprojektował pokrywę wentylacyjną, kompatybilną z urządzeniami chłodniczymi all premium. Otwory w pokrywie wentylacyjnej zostały skonstruowane tak, aby zapewnić równomierny przepływ powietrza w całym nadwoziu, począwszy od pierwszego punktu jego wylotu. System tuneli wentylacyjnych z podwójną rurą zapewnia jednolity przepływ powietrza wewnątrz skrzyni, równomiernie chłodząc każdy obszar pojazdu w trybie jednopokładowym, dwupokładowym, wielotemperaturowym, do transportu świeżych i mrożonych towarów, kwiatów i środków farmaceutycznych.

Dla zapewnienia ciągłej cyrkulacji powietrza i ochrony jednostki chłodzącej, Kässbohrer oferuje również opcjonalną, opatentowaną, składaną ściankę cyrkulacyjną powietrza. Ściankę można otworzyć w celu szybkiego czyszczenia, ale jednocześnie chroni ona przed oszronieniem towar załadowany w pobliżu kasy rejestrującej.

Zgodna z certyfikatami HACCP i farmaceutycznym cała powierzchnia podłogi pokryta jest aluminium z tłoczonym wzorem kropli, co jednocześnie zwiększa bezpieczeństwo użytkowania, tworząc powierzchnię antypoślizgową. Co więcej, aluminiowa konstrukcja podłogi umożliwia umieszczenie pionowych belek obciążeniowych w dowolnym miejscu. Aluminiowa podłoga jest przyspawana do aluminiowych płyt odbojnych o wysokości 250 mm, aby zapewnić maksymalną trwałość i wodoszczelność. Odprowadzenie ścieków umożliwia szybki i dokładny proces czyszczenia.

Różne opcje dla maksymalnego wykorzystania pojemności wewnętrznej i wydajności operacyjnej

Aby zapewnić wydajność operacyjną i maksymalne wykorzystanie pojemności, firma oferuje wpuszczane szyny do mocowania ładunku. Zintegrowane szyny umożliwiają bezpieczne wykorzystanie całej szerokości pojazdów, minimalizując ryzyko uszkodzenia panelu podczas załadunku i rozładunku.

Dodatkowo oferowane są belki do transportu dwupokładowego o szerokości wewnętrznej 2.460 mm i 2.500 mm. W przypadku zastosowań dwupokładowych panele są wyposażone w 22 dwupokładowe belki, każda o wytrzymałości 1.000 kg, co zapewnia łączną nośność 10 ton i do 66 europalet na drugiej kondygnacji, zapewniając wydajność operacyjną i wysokie wykorzystanie pojemności.

Opcjonalna ścianka działowa oferowana jest z zakresem ruchu równym 10.520 mm wzdłuż pojazdu i umożliwia transport w dwóch różnych temperaturach towarów mrożonych i świeżych. Podczas gdy jedna komora może utrzymać -20 stopni, druga komora może przewozić towary w temperaturze +10 stopni.
Zaprojektowana tak, aby była łatwa w utrzymaniu i bezawaryjna

Chłodnię Kässbohrer zaprojektowano z myślą o najłatwiejszych i najbardziej ekonomicznych naprawach z wykorzystaniem paneli GRP, które są odporne na promieniowanie UV, nie wymagają konserwacji w przypadku minimalnych zarysowań i lekkich uszkodzeń paneli bocznych, ponieważ w przeciwieństwie do paneli bocznych pokrytych metalem, panele GRP są odporne na korozję. W przypadku większych uszkodzeń naprawa GRP pozwala na lokalną i powtarzalną konserwację, oszczędzając w ten sposób czas i zasoby.

Doskonale rozwinięta sieć posprzedażowa Kässbohrer obejmująca 730 regularnie audytowanych i autoryzowanych punktów serwisowych wspiera klientów w Europie w zakresie konserwacji. 440 punktów serwisowych jest autoryzowanych do pełnej naprawy nadwozi i podwozi nowych serii chłodni.

Nadwozie wyposażone jest w najnowocześniejszy system cyrkulacji powietrza, zapewniający równomierny jego przepływ Fot. Kässbohrer

 

Finansowanie

Kässbohrer, we współpracy z wiodącymi partnerami w zakresie rozwiązań leasingowych, oferuje finansowanie K-Finance – oferowane jest w Niemczech i Hiszpanii we współpracy z BNP Paris Bas Leasing, w Polsce z finansowaniem EFL, a we Włoszech z Unicredit.

Seria naczep-chłodni Kässbohrer jest oferowana w trzech różnych grupach produktów, którymi są odpowiednio: standardowy, dwupokładowy i do transportu kwiatów.

Standardowa K.SRI

Nowa standardowa chłodnia K.SRI z przetestowaną na 1.000.000 km, zintegrowaną ramą z gęsią szyją i mocną jednoczęściową konstrukcją sworznia królewskiego zapewnia długą żywotność i wytrzymałość w różnych warunkach drogowych i załadunkowych. Solidna, precyzyjnie połączona i zabezpieczona konstrukcja panelu GRP zapewnia najwyższej klasy izolację z najnowocześniejszym systemem cyrkulacji powietrza dla transportu jednopokładowego, dwupokładowego, wielotemperaturowego do transportu towarów świeżych i mrożonych, kwiatów i leków. Solidna podłoga jest pokryta antypoślizgowym aluminium i zintegrowanymi z panelem płytami zabezpieczającymi, co zapewnia dodatkową wytrzymałość. Nowa konstrukcja drzwi i zderzaka jest wytrzymała i wyposażona w zderzaki rampowe z gumy i ocynkowanej stali nierdzewnej, zapewniające trwałość pojazdu. Nowa standardowa chłodnia ma wysokość wewnętrzną 2.650 mm i szerokość wewnętrzną 2.460 mm przy masie własnej 7.200 kg, posiada certyfikaty FRC, PHARMA, HACCP, CODE XL i jest kompatybilna z wybraną telematyką. Opcjonalnie oferowane są osie samosterujące i rampy załadunkowe.

Dwupokładowa K.SRI P

W nowej dwupokładowej chłodni K.SRI P dwupoziomowy system załadunku o wysokości wewnętrznej 2.900 mm i szerokości wewnętrznej 2.500 mm, przy masie 7.200 kg składa się z 24 wbudowanych szyn pionowych i 22 belek dwupokładowych. Nośność każdego profilu wynosi 1.000 kg. Dzięki temu można przewieźć aż do 66 europalet zamiast maksymalnie 33.

K.SRI F do przewozu kwiatów

Nowa chłodnia do przewozu kwiatów K.SRI F została precyzyjnie zaprojektowana do transportu delikatnych kwiatów. Oferowana jest z wewnętrzną wysokością 2.700 mm i wewnętrzną szerokością 2.500 mm; gwarantuje optymalną objętość ładunkową, zapewniając jednocześnie najwyższej klasy izolację, aby utrzymać świeżość wszystkich rodzajów towarów. Wyposażona jest w klapy na przednim i tylnym panelu, aby zapewnić wentylację nadwozia, po to aby kwiaty pozostały świeże podczas operacji. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.