Wiadomości z rynku

poniedziałek
25 listopada 2024

Mitsubishi L400 drogie w serwisie

Samochody dostawcze. Mitsubishi L400 2.5 TD furgon (1998-2005)
04.01.2008 00:00:00
Ten model Mitsubishi nie był oferowany w oficjalnej sieci dilerskiej w Polsce. Trafiające na rynek wtórny egzemplarze pochodzą wyłącznie z prywatnego importu, głównie z krajów Beneluksu. Używane L400 jest tanie w zakupie, jednak kosztowne w serwisowaniu, gdyż brakuje u nas do niego zamienników i części używanych. Podsumowując jazdę testową dostawczakiem marki Mitsubishi do jego podstawowych zalet zaliczyliśmy trwały i oszczędny silnik turbodiesela, bezawaryjne skrzynie biegów, dobre zabezpieczenie antykorozyjne oraz niskie ceny wywoławcze używanych egzemplarzy. Minusy to z kolei awaryjne zawieszenie i układ kierowniczy, defekty osprzętu silnika oraz drogie oryginalne części zamienne.
Gabarytami Mitsubishi L400 nie różni się znacząco od rynkowych konkurentów, ale przedział ładunkowy ma mniejszy np. od konkurencyjnego Volkswagena T4 (patrz tabelka). Przy tym funkcjonalność "Miśka" nieco ograniczają szerokie nadkola, sprawiające, iż w tym miejscu ładownia zwęża się o ok. 40 cm. Dostęp do przedziału bagażowego jest standardowy. L400 najczęściej ma pojedyncze przesuwane drzwi boczne z prawej strony ładowni i pojedyncze drzwi tylne.
Najczęściej pod maską ma turbodiesla o poj. 2,5 l i mocy 87 KM (są też wersje benzynowe 1.6 o mocy 69 KM, 2.0 o mocy 113/116 KM i 2.4 o mocy 132 KM). Diesel uchodzi za motor nie do zajeżdżenia. Dobrze radzi sobie ze znacznymi obciążeniami, jest relatywnie oszczędny (średnio spala ok. 8-9 l oleju napędowego na setkę) i mało wrażliwy na paliwo słabszej jakości. Do naprawy głównej przejeżdża średnio ponad 500 tys. km. Awaryjny bywa osprzęt silników. Szwankuje układ chłodzenia, alternator i turbosprężarka. Problemów nie sprawia pięciostopniowa, ręczna skrzynia biegów. Wydajne i trwałe są hamulce. L400 jest dobrze zabezpieczone przed korozją i ma trwałe układy wydechowe.
W polskich warunkach w L400 na przyspieszone zużycie narażone są elementy podwozia, zwłaszcza silentblocki zawieszenia oraz sworznie wahaczy. Przy przebiegach ok. 150 tys. km pojawiają się luzy w układzie kierowniczym. Azjatycki dostawczak jest kosztowny w serwisowaniu. Trudno o zamienniki czy części używane, oryginalne są drogie.
Trafiające na giełdy i do komisów "Miśki" pochodzą wyłącznie z prywatnego importu (wóz nie był oferowany w Polsce), głównie z Belgii i Holandii, gdzie dostawczy "japończyk" był popularny. Kilkuletnie egzemplarze L400 należą u nas do tańszych pojazdów na wtórnym rynku samochodów dostawczych. Dysponując kwotą 15-17 tys. zł, można przymierzyć się do zakupu auta pochodzącego z końca ubiegłej dekady.
Plusy
Trwały i oszczędny turbodiesel. Bezawaryjne skrzynie biegów. Dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Niskie ceny wywoławcze używanych egzemplarzy.
Minusy
Awaryjne zawieszenie i układ kierowniczy. Defekty osprzętu silnika. Drogie oryginalne części zamienne.
Ekspert: Piotr Czajka, kierownik Auto Serwis Patyra w Lublinie:
- W L400 2.5 TD zalecam wymianę oleju co 10 tys. km, filtra paliwa co 50 tys. km, a rozrządu co 80-100 tys. km. Serwisowany regularnie motor powinien wystarczyć na 500 tys. km. Awarie pomp wtryskowych czy modułów elektronicznych sterujących pracą silnika zdarzają się rzadko. Przy zakupie "Miśka" radzę zwrócić uwagę na stan układu kierowniczego.
Fabryczne dane techniczne
Pojazd prezentowany Konkurent
Mitsubishi L400 2.5 TD furgon Volkswagen T4 2.5 TDI furgon
Dopuszczalna masa całkowita 2.700 kg 2.800 kg
Ładowność 1.110 kg 995 kg
Długość 4.740 mm 4.707 mm
Szerokość 1.690 mm 1.840 mm
Wysokość (bez ładunku) 1.965 mm 1.940 mm
Pojemność silnika 2.477 ccm 2.478 ccm
Moc maksymalna 87 KM 102 KM
przy obr./min 4.000 3.500
Maksymalny mom. obrotowy 240 Nm 230 Nm
przy obr./min 2.000 2.000
Prędkość maksymalna 143 km/h 152 km/h
Rozmiary przedziału ładunkowego:
długość 2.100 mm 2.485 mm
szerokość 1.400 mm 1.620 mm
wysokość 1.250 mm 1.415 mm
Ceny netto nowych części w autoryzowanych serwisach
Mitsubishi L400 2.5 TD Volkswagen T4 2.5 TDI
Chłodnica 1.600 zł 1.090 zł
Sprzęgło 1.550 zł 1.220 zł
Amortyzator przedni 460 zł 290 zł
Reflektor 600 zł 450 zł
Filtr oleju 28 zł 19 zł
Filtr powietrza 42 zł 41 zł
Ceny części używanych - giełda w Słomczynie
Mitsubishi L400 Volkswagen T4
Reflektor 250 zł 250 zł
Zderzak (przód) 500 zł 350 zł
Lampa tylna 180 zł 100 zł
Przykładowe oferty na rynku wtórnym (grudzień 2007 r.)
Rocznik Mitsubishi L400 2.5 TD furgon Volkswagen T4 2.5 TDI furgon
przebieg tys. km - cena brutto przebieg tys. km - cena brutto
1999 247 - 14,9 tys. zł 233 - 22,1 tys. zł
2000 220 - 15,2 tys. zł 224 - 23,5 tys. zł
2001 173 - 16,9 tys. zł 198 - 28,7 tys. zł
2002 136 - 18,9 tys. zł 156 - 32,9 tys. zł
2003 127 - 23,0 tys. zł 131 - 36,5 tys. zł
2004 116 - 28,0 tys. zł 120 - 43,7 tys. zł
2005 84 - 36,5 tys. zł 85 - 49,9 tys. zł
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.